Sweet Memories
Owner


Wanna know more about me ? Okay, let's start.

Facebook | Twitter

Name: Nurul Aliya Bt Abd Hadi
Birthday: 20 July 1996.
Stay at: Cheras, Kuala Lumpur
E-mail: sunshine_sun96@yahoo.com / nurulaliya0@gmail.com
Loves:
+ Make a new Friendship
+ Blogging.
+ Chocolate
+ Keropok Lekor
+ Phineas and Ferb
Affiliates


Sunshine Tan | Marina Shahiza | Ana Afina | Marina Shahira | Aeiz | Eiyka Keylis | Aina Husna | Fatini Alia | Mira | Leya | Ziha JCK | Afrina| Asyikin| Afikooo| Next?

Thursday 6 October 2011 | 7:26 am | 0 comments
ASSALAMUALAIKUM


cap, cupcakes, cute, design, forever, group


Kredit : Nana Chew

Pada suatu pagi di sebuah sekolah ada pelajar yang bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar . Ketika itu guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih sayang .

Ikuti Perbualan Ini .

Pelajar :
Cikgu , macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayangi ? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan ?

Cikgu : 
Emm , baiklah sekaramg kamu buat apa yang saya suruh . Mungkin kamu akan dapat jawapannya ?

Pelajar :
Baiklah , apa yang perlu saya buat ?

Cikgu ;
Kamu pergi ke padang sekolah kemudian kamu berjalan atas rumput sambil memandang rumput di hadapan kamu . Pilih yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang walaupun sekali . Kamu petiklah rumput yang paling cantik dan bawa masuk ke kelas .

Pelajar ;
Okay . Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu arahkan . 


Apabila pelajar tersebut balik ke kelas , tiada pun rumput yang berada ditangannya . Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut .


Cikgu ;
Mana rumput yang cikgu suruh petik ?

Pelajar ;
Tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ , saya carilah rumput yang paling cantik . Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari rumput yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi . Tapi , sampai dipenghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik . Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula , jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik .

Cikgu ;
Ya , itulah jawapannya . Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayangi , janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu , kita patut hargai orang yang berada dihadapan kita sebaik - baiknya . Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap berlaku . 

Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayangi , kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut . Ingatlah orang yang kita sayang itulah yang paling cantik dan walaupun nak diikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi .

Labels: , ,